Acte necesare impunere și scoatere din evidență persoane juridice

Home / Acte necesare impunere și scoatere din evidență persoane juridice

NOTĂ: Avand in vedere prevederile Legii 227/2015 privind Cod Fiscal si Legii 207/2015 privind Cod de Procedura Fiscala precum si a OMFP 1/2016, pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a acestora, pentru incadrarea folosintei imobilelor in categoria rezidential, nerezidential, mixt, incepand cu 01.01.2016 , declaratia fiscala depusa pentru acestea, va fi insotita de urmatoarele documente:

  • copie CUI;
  • copie act identitate reprezentant legal
  • delegatie +copie CI delegat
  • act folosinta spatiu;
  • certificat constatator ONRC;
  • declaratie pe proprie raspundere,unde nu exista alte documente pentru clarificarea folosintei bunului;
  • alte documente similare.

1. Declarare cladiri:

  • Declaratie de impunere completata ,cu valoarea de inventar a cladirilor inregistrata in contabilitatea contribuabilului – Descarca formular
  • Certificat energetic (Copie)
  • Act dobandire (copie conform cu originalul, semnata);
  • Evidenta contabila dupa caz :fisa mijlocului fix, balanta contabila de verificare, cu ultima reevaluare

a. In cazul cladirilor inscrise in Cartea Funciara in baza Autorizatiei de Construire:

  • Autorizatia de construire (copie conform cu originalul, semnata). Anuntul de incepere al lucrarilor inregistrat la organul emitent al autorizatiei de construire,
  • Proces verbal de receptie (copie conform cu originalul, semnat),
  • Balanta de verificare analitica, cu valoarea de inventar a cladirii ;
  • analitic cont 231 cu evidentierea platilor catre organul emitent al autorizatiei de construire si I.S.C. si copii ale documentelor de plata,
  • analitic cont 213 cu evidentierea echipamentelor tehnologice aferente investitiei,
  • analitic oricare alt cont in care s-au inregistrat cheltuieli atribuite direct investitiei,
  • Regularizarea taxei de autorizare (copie conform cu originalul, semnata),
  • Schita cu suprafata construita la sol.

b. In cazul cladirilor dobandite cu act de vanzare cumparare, donatie, hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila:

  • Actul de dobandire (copie conform cu originalul, semnat),
  • Fisa bunului imobil mijloc fix,
  • Balanta de verificare contabila, cu valoarea de inventar.

c. In cazul cladirilor dobandite prin act de adjudecare:

  • Proces verbal de licitatie (copie conform cu originalul, semnata),
  • Act adjudecare (copie conform cu originalul, semnata),
  • Balanta de verificare contabila.

d. In cazul cladirilor redobandite prin rezilierea unui contract de leasing:

  • Rezilierea contractului de leasing (copie conform cu originalul, semnata),
  • Procesul verbal de predare primire al bunului (copie conform cu originalul, semnata),
  • Raportul de evaluare necesar inregistrarii in contabilitate,
  • Balanta contabila de verificare,
  • Copie act constitutiv actualizat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

2. Declarare fiscala terenuri:

  • Declaratie de impunere completata si stampilata cu suprafata totala, din care construita la sol ; – Descarca formular
  • Act dobandire (copie conform cu originalul, semnata si stampilata);
  • Balanta contabila de verificare;

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

3. Radiere terenuri/cladiri din evidenta fiscala, prin instrainare executare silita, etc.:

  • Cerere/adresa de scoatere din evidenta terenuri vanzare integrala – Descarca formular
  • Cerere/adresa de scoatere din evidenta terenuri vanzare partiala – Descarca formular
  • Cerere/adresa de scoatere din evidenta cladire vanzare integrala – Descarca formular
  • Cerere/adresa de scoatere din evidenta cladire vanzare partiala – Descarca formular
  • Document instrainare (copie conform cu originalul, semnat);
  • Balanta contabila de verificare;

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

4. Acte necesare pentru reevaluare bunuri imobile:

  • Declaratie fiscala cu noile valori rezultate in urma reevaluarii; – Descarca formular
  • Raport de reevaluare intocmit de specialisti in domeniu acreditati ANEVAR;
  • Balanta analitica – cont 212 pe elemente componente;

In cazul actualizarii declaratiei fiscale la evaluarea efectuata in termenul legal de 5 ani, se vor prezenta:

– Hotararea AGA de acceptare a Raportului de evaluare;

-copie raport de evaluare;

-balanta contabila de verificare analitica cu valoarea de inventar conform raportului de evaluare;

-fisa mijlocului fix semnata de persoana/persoanele in drep.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

5. Modificari valori de impunere cladiri:

  • Declaratie – Descarca formular
  • Acte care au stat la baza modificarii;
  • Adresa cu evidenta cronologica in cazul modificarilor succesive;
  • Nota contabila, balanta analitica, bilant la declararea intarziata.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

6. Declararea in scop fiscal al autovehiculelor:

Pentru autovehicule in proprietate :

  • Factura, in cazul dobandirii de la persoana juridica,(inregistrare in registrul de evidenta a mijloa-celor de transport) 3 exemplare-copii.
  • factura reziduala in cazul terminarii contractului de leasing,
  • contract vanzare-cumparare in cazul dobandirii de la persoana fizica ,(inregistrare in registrul de evidenta a mijloacelor de transport) 3 exemplare-copii.
  • pentru autovehiculele importate – declaratie vamala pentru autoturisele cumparate din tari extracomunitare sau factura tradusa de un traducator autorizat pentru autoturismele cumparate din tari comunitare (copii conforme cu originalul, semnate si stampilate );

Pentru autovehicule in leasing :

  • copie contract leasing si copie Procesul-Verbal de predare-primire (conforme cu originalul, semnat),
  • copie contract novatie/cesiune si copie Procesul-Verbal de predare-primire (conforme cu originalul, semnat).

Insotite de urmatoarele documente :

  • Cartea de identitate auto (copie + original);
  • Adeverinta RAR sau de la producator pentru atestarea suspensiei pneumatice pentru autovehicule >12 tone;
  • Fisa de inmatriculare vizata de autoritatea administrativ-teritoriala unde vanzatorul are domiciliul/sediul;
  • Certificatul de atestare fiscala atat in cazul transmiterii dreptului de proprietate cat si in cazul transmiterii dreptului de folosinta (cesiune sau novatie) ;

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

7. Finalizarea contracte de leasing:

  • Factura reziduala-copie;
  • Certificat de atestare fiscala in original sau copie legalizata;
  • Fisa de inmatriculare.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice

8. Radieri autovehicule din evidenta fiscala:

  • Dovada platii tuturor obligatiilor bugetare exigibile si plata integrala a obligatiilor bugetare pentru bunul ce urmeaza a fi instrainat;
  • Cerere de scoatere din evidenta, completata, semnata – Descarca formular ITL 016/2016
  • Cerere pentru eliberarea unui certificat fiscal in cazul persoanelor juridice – Descarca formular ITL 012/2016
  • Factura de vanzare in 5 exemplare -copii conform cu originalul
  • Copie cartea de identitate a vehiculului
  • certificat distrugere (REMAT), contract cesiune sau novatie (copie conform cu originalul, semnata);
  • Balanta contabila analitica – ultima luna inchisa;
  • Fisa cont analitic clasa 2 (cont 213) -analitic mijloace transport (propietate si / sau marfa) cu evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza UATC Parta;
  • Fisa de inmatriculare- daca e cazul;

9. Transfer auto la schimbare sediu social persoana juridica:

  • Cerere de transfer – Descarca formular
  • Copie CUI adresa noua;
  • Copie Cerere inscriere Mentiuni modificare sediu social – Registrul Comertului;
  • Copie Sentinta Judecatoreasca;
  • Copie Hotarare AGA si Act Constitutiv Actualizat – schimbare de sediu;
  • Balanta contabila analitica (ultima luna inchisa conform legislatiei in vigoare)
  • Analitic clasa 2 (cont 213) cu evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza comunei Parta, analitic mijloace transport (proprietate si / sau marfa)
  • Urmeaza radierea patrimoniala, in baza confirmarii luarii in evidenta fiscala a unitatii administrativ teritoriale unde solicita transferul;

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice

10. Modificari ale sediului social:

  • Cerere din partea societatii de solicitare a schimbarii sediului;
  • Copie CUI cu adresa noua;
  • Copie Cerere inscriere Mentiuni – depusa la Registrul Comertului, ;
  • Copie Sentinta Judecatoreasca emisa de Registrul Comertului;
  • Copie Hotarare AGA si Act Constitutiv Actualizat – schimbare de sediu social.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice

11. Eliberari certificate fiscale indiferent de destinatia acestora:

  • Cerere tip completata si stampilata;- Descarca formular
  • In cazul certificatelor fiscale pentru instrainare ( cladiri, terenuri ,autovehicule ) este necesara si plata obligatiilor exigibile la data cererii si plata integrala pentru bunul ce urmeaza a fi instrainat.
  • Copie actul de folosinta al spatiului (contract de inchiriere, comodat, acord proprietar, etc.) – obligatoriu pentru certificatele fiscale prin care se solicita acordul de functionare;
  • Balanta analitica (ultima luna inchisa conform legislatiei in vigoare);
  • Analitic clasa 2 (cont 211, 212, 213 si 231) cu evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza UAT Comuna Parta, inclusiv analitic mijloace transport (proprietate si / sau marfa);
  • Comunicare catre locator a valorii rezultate din investitiile efectuate in spatiile inchiriate, cu confirmare de primire, investitii efectuate cu acordul locatorului.

* Nota :In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice

12. Restituiri/compensari:

  • Cerere de restituire – Descarca formular
  • Cerere de compensare – Descarca formular
  • Documentele de plata in original sau copie conform cu originalul, semnata si stampilata, dupa caz, prin care s-au achitat sumele catre bugetul local al comunei Parta;
  • Documentele care au stat la baza constituirii sumelor de restituit/compensat (acte de schimbare sediu, acte de instrainare, hotarari judecatoresti definitive si irevocabile etc);
  • Balante analitice;
  • Inventarul mijloacelor de transport, etc, in functie de situatia particulara a fiecaruia .

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice

13. Declarare in scop fiscal ocupare domeniu public:

  • Declaratie tip completata si stampilata; – Descarca formular
  • Copie Aviz urbanism sau orice document de atribuire a suprafetei;
  • Schita amplasament.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice

14. Radiere in scop fiscal ocupare domeniu public:

  • Documente justificative din care sa rezulte repunerea domeniului public in starea initiala la o data certa .

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice

15. Scutiri:

  • Cerere pentru acordarea scutirii in cazul persoanelor juridice – Descarca formular
  • Actul de propietate al bunului pentru care se solicita scutirea la plata ;
  • Documente justificative in baza carora se solicita scutirea, conform art.464 din Legea 227/2015-Cod Fiscal

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice

16. Stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate:

  • declaratie de impunere pentru stabilirea taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate – Descarca formular
  • declaratie de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate – Descarca formular
  • delegatie;
  • copie c.i. delegat;
  • contract spatiu-adresa panoului unde se desfasoara activitatea de reclama/afisaj/publicitate
  • schita cu dimensiuni a reclamei respective;
  • autorizatie de construire si memoriu tehnic cu schita casetei luminoase(acolo unde este cazul;)
  • contractul de prestari servicii de publicitate si factura emisa; in cazul in care factura cuprinde prestari de servicii pentru mai multe unitati administrativ teritoriale, acestea se vor defalca explicit.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

17. Radierea din evidentele fiscale a platitorilor de taxa de reclama si publicitate:

  • Documente justificative din care sa rezulte desfiintarea materialului publicitar la o data certa.
  • * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

18. Fuziuni/Divizari societati comerciale :

  • Declaratii pentru bunurile patrimoniale primite/predate (cladiri, teren, auto, s.a.)
  • Copie proiect fuziune/divizare;
  • Hotarare Judecatoreasca a Registrului Comertului de aprobare a fuziunii/divizarii ;
  • Copia Monitorului Oficial unde s-a publicat fuziunea/divizarea;
  • Procesul Verbal de predare primire cu mentionarea datelor de identificare a bunurilor care se transfera;
  • Balanta analitica la data predarii/primirii, de la toate societatile comerciale implicate si care au sediul/ bunuri in raza UAT Comuna Parta.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.