Acte necesare impunere și scoatere din evidență persoane juridice
NOTĂ: Avand in vedere prevederile Legii 227/2015 privind Cod Fiscal si Legii 207/2015 privind Cod de Procedura Fiscala precum si a OMFP 1/2016, pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a acestora, pentru incadrarea folosintei imobilelor in categoria rezidential, nerezidential, mixt, incepand cu 01.01.2016 , declaratia fiscala depusa pentru acestea, va fi insotita de urmatoarele documente:
- copie CUI;
- copie act identitate reprezentant legal
- delegatie +copie CI delegat
- act folosinta spatiu;
- certificat constatator ONRC;
- declaratie pe proprie raspundere,unde nu exista alte documente pentru clarificarea folosintei bunului;
- alte documente similare.
1. Declarare cladiri:
- Declaratie de impunere completata ,cu valoarea de inventar a cladirilor inregistrata in contabilitatea contribuabilului – Descarca formular
- Certificat energetic (Copie)
- Act dobandire (copie conform cu originalul, semnata);
- Evidenta contabila dupa caz :fisa mijlocului fix, balanta contabila de verificare, cu ultima reevaluare
a. In cazul cladirilor inscrise in Cartea Funciara in baza Autorizatiei de Construire:
- Autorizatia de construire (copie conform cu originalul, semnata). Anuntul de incepere al lucrarilor inregistrat la organul emitent al autorizatiei de construire,
- Proces verbal de receptie (copie conform cu originalul, semnat),
- Balanta de verificare analitica, cu valoarea de inventar a cladirii ;
- analitic cont 231 cu evidentierea platilor catre organul emitent al autorizatiei de construire si I.S.C. si copii ale documentelor de plata,
- analitic cont 213 cu evidentierea echipamentelor tehnologice aferente investitiei,
- analitic oricare alt cont in care s-au inregistrat cheltuieli atribuite direct investitiei,
- Regularizarea taxei de autorizare (copie conform cu originalul, semnata),
- Schita cu suprafata construita la sol.
b. In cazul cladirilor dobandite cu act de vanzare cumparare, donatie, hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila:
- Actul de dobandire (copie conform cu originalul, semnat),
- Fisa bunului imobil mijloc fix,
- Balanta de verificare contabila, cu valoarea de inventar.
c. In cazul cladirilor dobandite prin act de adjudecare:
- Proces verbal de licitatie (copie conform cu originalul, semnata),
- Act adjudecare (copie conform cu originalul, semnata),
- Balanta de verificare contabila.
d. In cazul cladirilor redobandite prin rezilierea unui contract de leasing:
- Rezilierea contractului de leasing (copie conform cu originalul, semnata),
- Procesul verbal de predare primire al bunului (copie conform cu originalul, semnata),
- Raportul de evaluare necesar inregistrarii in contabilitate,
- Balanta contabila de verificare,
- Copie act constitutiv actualizat.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
2. Declarare fiscala terenuri:
- Declaratie de impunere completata si stampilata cu suprafata totala, din care construita la sol ; – Descarca formular
- Act dobandire (copie conform cu originalul, semnata si stampilata);
- Balanta contabila de verificare;
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
3. Radiere terenuri/cladiri din evidenta fiscala, prin instrainare executare silita, etc.:
- Cerere/adresa de scoatere din evidenta terenuri vanzare integrala – Descarca formular
- Cerere/adresa de scoatere din evidenta terenuri vanzare partiala – Descarca formular
- Cerere/adresa de scoatere din evidenta cladire vanzare integrala – Descarca formular
- Cerere/adresa de scoatere din evidenta cladire vanzare partiala – Descarca formular
- Document instrainare (copie conform cu originalul, semnat);
- Balanta contabila de verificare;
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
4. Acte necesare pentru reevaluare bunuri imobile:
- Declaratie fiscala cu noile valori rezultate in urma reevaluarii; – Descarca formular
- Raport de reevaluare intocmit de specialisti in domeniu acreditati ANEVAR;
- Balanta analitica – cont 212 pe elemente componente;
In cazul actualizarii declaratiei fiscale la evaluarea efectuata in termenul legal de 5 ani, se vor prezenta:
– Hotararea AGA de acceptare a Raportului de evaluare;
-copie raport de evaluare;
-balanta contabila de verificare analitica cu valoarea de inventar conform raportului de evaluare;
-fisa mijlocului fix semnata de persoana/persoanele in drep.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
5. Modificari valori de impunere cladiri:
- Declaratie – Descarca formular
- Acte care au stat la baza modificarii;
- Adresa cu evidenta cronologica in cazul modificarilor succesive;
- Nota contabila, balanta analitica, bilant la declararea intarziata.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
6. Declararea in scop fiscal al autovehiculelor:
- Declaratie auto completata si semnata;
- Descarca formular ITL 005 – Miloace de transport
- Descarca formular ITL 006 – Miloace de transport peste 12 tone
- Descarca formular ITL 007 – Miloace de transport pe apa
- Act de dobandire (copie conform cu originalul, semnat) care poate fi dupa caz :
Pentru autovehicule in proprietate :
- Factura, in cazul dobandirii de la persoana juridica,(inregistrare in registrul de evidenta a mijloa-celor de transport) 3 exemplare-copii.
- factura reziduala in cazul terminarii contractului de leasing,
- contract vanzare-cumparare in cazul dobandirii de la persoana fizica ,(inregistrare in registrul de evidenta a mijloacelor de transport) 3 exemplare-copii.
- pentru autovehiculele importate – declaratie vamala pentru autoturisele cumparate din tari extracomunitare sau factura tradusa de un traducator autorizat pentru autoturismele cumparate din tari comunitare (copii conforme cu originalul, semnate si stampilate );
Pentru autovehicule in leasing :
- copie contract leasing si copie Procesul-Verbal de predare-primire (conforme cu originalul, semnat),
- copie contract novatie/cesiune si copie Procesul-Verbal de predare-primire (conforme cu originalul, semnat).
Insotite de urmatoarele documente :
- Cartea de identitate auto (copie + original);
- Adeverinta RAR sau de la producator pentru atestarea suspensiei pneumatice pentru autovehicule >12 tone;
- Fisa de inmatriculare vizata de autoritatea administrativ-teritoriala unde vanzatorul are domiciliul/sediul;
- Certificatul de atestare fiscala atat in cazul transmiterii dreptului de proprietate cat si in cazul transmiterii dreptului de folosinta (cesiune sau novatie) ;
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
7. Finalizarea contracte de leasing:
- Factura reziduala-copie;
- Certificat de atestare fiscala in original sau copie legalizata;
- Fisa de inmatriculare.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
8. Radieri autovehicule din evidenta fiscala:
- Dovada platii tuturor obligatiilor bugetare exigibile si plata integrala a obligatiilor bugetare pentru bunul ce urmeaza a fi instrainat;
- Cerere de scoatere din evidenta, completata, semnata – Descarca formular ITL 016/2016
- Cerere pentru eliberarea unui certificat fiscal in cazul persoanelor juridice – Descarca formular ITL 012/2016
- Factura de vanzare in 5 exemplare -copii conform cu originalul
- Copie cartea de identitate a vehiculului
- certificat distrugere (REMAT), contract cesiune sau novatie (copie conform cu originalul, semnata);
- Balanta contabila analitica – ultima luna inchisa;
- Fisa cont analitic clasa 2 (cont 213) -analitic mijloace transport (propietate si / sau marfa) cu evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza UATC Parta;
- Fisa de inmatriculare- daca e cazul;
9. Transfer auto la schimbare sediu social persoana juridica:
- Cerere de transfer – Descarca formular
- Copie CUI adresa noua;
- Copie Cerere inscriere Mentiuni modificare sediu social – Registrul Comertului;
- Copie Sentinta Judecatoreasca;
- Copie Hotarare AGA si Act Constitutiv Actualizat – schimbare de sediu;
- Balanta contabila analitica (ultima luna inchisa conform legislatiei in vigoare)
- Analitic clasa 2 (cont 213) cu evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza comunei Parta, analitic mijloace transport (proprietate si / sau marfa)
- Urmeaza radierea patrimoniala, in baza confirmarii luarii in evidenta fiscala a unitatii administrativ teritoriale unde solicita transferul;
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
10. Modificari ale sediului social:
- Cerere din partea societatii de solicitare a schimbarii sediului;
- Copie CUI cu adresa noua;
- Copie Cerere inscriere Mentiuni – depusa la Registrul Comertului, ;
- Copie Sentinta Judecatoreasca emisa de Registrul Comertului;
- Copie Hotarare AGA si Act Constitutiv Actualizat – schimbare de sediu social.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
11. Eliberari certificate fiscale indiferent de destinatia acestora:
- Cerere tip completata si stampilata;- Descarca formular
- In cazul certificatelor fiscale pentru instrainare ( cladiri, terenuri ,autovehicule ) este necesara si plata obligatiilor exigibile la data cererii si plata integrala pentru bunul ce urmeaza a fi instrainat.
- Copie actul de folosinta al spatiului (contract de inchiriere, comodat, acord proprietar, etc.) – obligatoriu pentru certificatele fiscale prin care se solicita acordul de functionare;
- Balanta analitica (ultima luna inchisa conform legislatiei in vigoare);
- Analitic clasa 2 (cont 211, 212, 213 si 231) cu evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza UAT Comuna Parta, inclusiv analitic mijloace transport (proprietate si / sau marfa);
- Comunicare catre locator a valorii rezultate din investitiile efectuate in spatiile inchiriate, cu confirmare de primire, investitii efectuate cu acordul locatorului.
* Nota :In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
12. Restituiri/compensari:
- Cerere de restituire – Descarca formular
- Cerere de compensare – Descarca formular
- Documentele de plata in original sau copie conform cu originalul, semnata si stampilata, dupa caz, prin care s-au achitat sumele catre bugetul local al comunei Parta;
- Documentele care au stat la baza constituirii sumelor de restituit/compensat (acte de schimbare sediu, acte de instrainare, hotarari judecatoresti definitive si irevocabile etc);
- Balante analitice;
- Inventarul mijloacelor de transport, etc, in functie de situatia particulara a fiecaruia .
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
13. Declarare in scop fiscal ocupare domeniu public:
- Declaratie tip completata si stampilata; – Descarca formular
- Copie Aviz urbanism sau orice document de atribuire a suprafetei;
- Schita amplasament.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
14. Radiere in scop fiscal ocupare domeniu public:
- Documente justificative din care sa rezulte repunerea domeniului public in starea initiala la o data certa .
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
15. Scutiri:
- Cerere pentru acordarea scutirii in cazul persoanelor juridice – Descarca formular
- Actul de propietate al bunului pentru care se solicita scutirea la plata ;
- Documente justificative in baza carora se solicita scutirea, conform art.464 din Legea 227/2015-Cod Fiscal
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice
16. Stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate:
- declaratie de impunere pentru stabilirea taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate – Descarca formular
- declaratie de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate – Descarca formular
- delegatie;
- copie c.i. delegat;
- contract spatiu-adresa panoului unde se desfasoara activitatea de reclama/afisaj/publicitate
- schita cu dimensiuni a reclamei respective;
- autorizatie de construire si memoriu tehnic cu schita casetei luminoase(acolo unde este cazul;)
- contractul de prestari servicii de publicitate si factura emisa; in cazul in care factura cuprinde prestari de servicii pentru mai multe unitati administrativ teritoriale, acestea se vor defalca explicit.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
17. Radierea din evidentele fiscale a platitorilor de taxa de reclama si publicitate:
- Documente justificative din care sa rezulte desfiintarea materialului publicitar la o data certa.
- * Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.
18. Fuziuni/Divizari societati comerciale :
- Declaratii pentru bunurile patrimoniale primite/predate (cladiri, teren, auto, s.a.)
- Copie proiect fuziune/divizare;
- Hotarare Judecatoreasca a Registrului Comertului de aprobare a fuziunii/divizarii ;
- Copia Monitorului Oficial unde s-a publicat fuziunea/divizarea;
- Procesul Verbal de predare primire cu mentionarea datelor de identificare a bunurilor care se transfera;
- Balanta analitica la data predarii/primirii, de la toate societatile comerciale implicate si care au sediul/ bunuri in raza UAT Comuna Parta.
* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.